Развојни планови Златибора у фокусу сајамских збивања

Туристичка организација Златибор представљала је понуду „златне планине“ на 45. Међународном сајму туризма у Београду који се одржавао од 22. до 25. фебруара. Централна позиција штанда у хали 4 београдског сајма најбоље говори о значају Златибора за развој туризма Србије. Са великим ентузијазмом да бројним посетиоцима представе све оно што планина нуди, читав туристички сектор Златибора дочекао је отварање овогодишњег сајма.
 
Свечано отварање сајма уприличено је у среду, 21. фебруара 2024. године. Највећу туристичку манифестацију југоисточне Европе отворио је председник Србије Александар Вучић, уз присуство бројних званичника. Након церемоније свечаног отварања, делегација председника обишла је излагачке штандове. На штанду Златибора председнику Вучићу и његовој делегацији представљени су капитални пројекти општине Чајетина. Државни врх Србије упознао се са пројектом будућег Спортског парка, који се гради на падинама Златибора, недалеко од туристичког центра, али и са другим инвестиција које су од велике важности за развој општине. Председник Вучић посебно је био заинтересован за пројекат изградње новог крака гондоле до Прибојске бање, за чију реализацију је општина Чајетина недавно добила подршку државе и ресорног министарства. Председника Вучића на штанду Златибора дочекали су Арсен Ђурић, председник Скупштине општине Чајетина, Владимир Живановић директор Туристичке организације Златибор, као и представници туристичке привреде који су излагачи на овогодишњем сајму.

За туристичку привреду Златибора почетак овогодишњег сајма био је веома успешан. Првог дана сајма штанд Златибора посетио је министар туризма и омладине Хусеин Мемић. У пратњи председника Милана Стаматовића и званичника општине Чајетина, министар Мемић је обишао штанд, упознао се са новим инвестицијама и плановима за даљи развој. Другог сајамског дана штанд Златибор посетила је Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије. Током обиласка штанда упознала се са новим пројектима општине Чајетина и плановима за развој Златибора. Интересовање медија и посетилаца за најпосећенију планину Србије било је изузетно већ првог сајамског дана. Штанд Златибор био је централно место пословних сусрета, размене идеја и склапања нових пословних договора. 

Најпосећенија српска планина ове године представља се под слоганом „Invest in Zlatibor“. Познат као омиљено место за одмор више од једног столећа, последњих година постао је и веома пожељна дестинација за бројне инвестиције. Београдски сајам туризма, највећи у овом делу Европе, одлична је прилика да се широј јавности прикажу капитални пројекти општине Чајетина, чија реализација је у току. Пројекат Спортског парка, нова траса гондоле од Торника до Прибојске бање, уређене врха Торника и „Златни град“ на обали Рибничког језера су пројекти чијом реализацијом Златибор улази у нову еру развоја туризма.

Посебно интересовање посетилаца и медија привукла је инетрактивна макета Спортског парка која на реалистичан и иновативан начин приказује изглед будућег Спортског парка и пружа информације о овом пројекту. Захваљујући природним карактеристика и благотворној клими Златибор је препознат као идеална дестинација за развој спортског туризма. Велики корак ка томе да Златибор постане „српска Анталија“ је изградња овог комплекса са преко 15 спортских терена и бројним пратећим садржајима. Штанд Златибора употпунила је и макета којом је представљен план уређења врха Торник.

На овогодишњем сајму туризма своју богату понуду представљало око 20 излагача са Златибора. Међу њима „Голд гондола“, Музеј „Старо село“ Сирогојно, тематски парк „El paso City“ и велики број хотелијера. Посебну пажњу посетиоца привлачили су нови објекти који су недавним отварњем употпунили туристичку понуду планине. „Bor by Karisma“, први планински хотел светског „Karisma resorts“ ланца хотела крајем прошле године отворен је на Златибору. Са својих пет звездица подигао је ниво услуге на Златибору и поставио нове стандарде у хотелијерству. На сајму се представио и недавно отворени комплекс „Queen of Zlatibor“, као и добро позната имена хотелске индустрије која су изградила име и статус Златибора, хотели „Палисад“, „Торник“, „Мона Плаза“, „Златибор“, „Олимп“ и „Букет“. На сајму туризма ове године учествовали су и апартмански комплекси „Краљеви конаци“, „Титова вила“ и „Конак“, Туристичко рекреативни комплекс Златибор, „Велика Рецепција“, одмаралиште „Монтанова“, као и Специјална болница Чигота“. Своје пројeкте представила је и компанија „Kabex Invest“ као инвеститор једног од највећег апартмаско-пословног комплекса који се гради на Златибору. Излагачи са Златибора су били припремили посебне погодности за посетиоце сајма. Заинтересоване су очекивали поклони, наградне игре и сајамски попусти. Сви који планирају одмор на планини су могли добити информације о садржајима и ценама, чак и резервисати свој смештај по повољним условима.