Подршка инклузивном образовању и обуци за свакодневни живот деце и младих са сметњама у развоју
У суботу, 22. октобра у основној школи на Златибору, одржан je први састанак чланова пројектних тимова из Србије и Црне Горе који су половином октобра започели реализацију програма прекограничне сарадње Подршка инклузивном образовању и обуци за свакодневни живот деце и младих са сметњама у развоју.
У Србији, пројекат реализује основна школа „Димитрије Туцовић“ из Чајетине, у сарадњи са Удружењем грађана Златиборски круг и Специјалном школом „Миодраг В, Матић“ из Ужица. У Црној Гори, пројекат реализује „Дневни центар за децу и омладину са сметњама и тешкоћама у развоју Пљевља“, у сарадњи са Центром за децу и младе са сметњама из Берана, средњом школом „Танасије Пејатовић“ из Пљеваља и Удружењем родитеља деце са сметњама „Зрак наде“.
Циљ пројекта је унапређење социјалне инклузије и квалитета живота деце и младих са сметњама у развоју у Србији и Црној Гори кроз развијање сарадње пограничних области у коришћењу и размени људских ресурса и информационо-технолошких достигнућа, асистивне технологије и вршњачке подршке.
Пројекат подржава развој инклузивне политике, начела и праксе, као и развој квалитетног образовања и стицање вештина заснованих на принципима једнаких прилика и могућности. Асистивна технологија омогућава инклузивно образовање високог квалитета, а обухвата инструменте, апарате, помагала и уређаје које ученици са инвалидитетом и ученици са сметњама у развоју користе, како би обављали задатке које иначе не би могли да обаве. Уз то, асистивна технологија обухвата и информационо-техночошке алате-софтвер уз који могу да обављају задатке лакше, брже и боље.
Обука наставника, стручњака, родитеља и деце за примену помоћних технологија ће допринети побољшавању квалитета живота деце са посебним образовним потребама, пошто ће технологије бити коришћене у свакодневном животу, како би обезбедиле једнаке прилике и могућности за образовање и развој вештина и боља образовна постигнућа. Наставницима и стручњацима примена асистивних технологија омогућава и олакшава рад са децом са инвалидитетом и сметњама у развоју.
Током реализације пројекта формираће се адекватне пограничне структуре за примену асистивне технологије, јачаће се капацитети за подршку примени, развијаће се волонтерски сервиси ради вршњачке подршке социјалној инклузији деце и младих са
сметњама уразвоју и организоваће се едукативна кампања о положају и потребама деце и младих са сметњама у развоју.
У Чајетини је у току формирање Координационог тима који ће, поред особа укључених у реализацију пројекта, обухватити и представнике локалне управе и релевантних локалних организација и институција. Чланови Координационог тима ће кроз састанке бити укључени у читав ток пројекта уз могућност да директно примењују закључке, као и стечена знања и искуства, доприносећи на тај начин бољој инклузији деце са сметњама у развоју у својој средини.
Пројекат траје 15 месеци, а реализује се уз подршку Европске уније. Јавност ће о свим пројектним активностима и резултатима бити благовремено обавештавана преко средстава јавног информисања и путем друштвених мрежа.