Медаља за најбољу ракију
Шљивовица, златиборско село које је добило име по љутој ракији, била је 20. априла, на други Ускрс домаћин другог Сајма домаће ракије - популарне Ракијаде, а пред жиријем се нашло 70 узорака ракија са златиборског и ужичког подручја.
Свечано, Ракијада је почела како то и доликује - потпаљивањем казана за печење ракије. Велики број мештана, али и гостију који су стигли у ово златиборско село специјално на занимљиву манифестацију која слави "мученицу'' окупио се већ у преподневним часовима у лепо уређеном дворишту Основне школе.
Више десетина домаћина послало је ракију, својих руку дело на оцену еминентним стручњацима.
Пред жиријем се нашло 70 узорака ракија са златиборског и ужичког подручја. Најбољом је оцењена препеченица из оближње Трипкове, власника Душана Лазовића. Победник каже да нема посебних тајни за справљање добре ракије: ваља имати здраво воће које се пече је на стари, проверени начин, а ракија ваља да одлежи у бурету барем пет година.
На другом, односно трећем месту, били су Милан П. Урошевић и Благоје Урошевић, обојица из Бранежаца. Жири је најбољих пет произвођача прогласио носиоцима велике, а пет иза њих рангиране златне медаље.
- Овим сајмом смо започели мисију спасавања српске шљивовице и брендирања овог нашег пића у Европи. У овом селу, иначе, нађена је докуменатација још из 1868. о употреби имена шљивовица, па стога је јасно да ми једини у свету можемо то име као бренд користити. Квалитет изложених ракија је углавном веома добар, бољи него на првом сајму одржаном лане. Наша порука је, ако већ неко пије, нека барем пије здраву домаћу ракију - сумирао је, проглашавајући победнике, председник стручног жирија Коста Михаиловић.
- У Шљивовици свака кућа прави најмање од 100 до 500 литара добре ракије, за продају нема проблема. Ко једном проба увек купује поново. Пију је људи и кад се рађа и умире, и на прелу, свадби, сахрани. И ми идемо у корак са Европском унијом, традиције се не одричемо, а ономе што нам прописују прилагодићемо се – каже нам мештанин Миломир Милојевић Геро, који је и сам за ову прилику казан потпалио.
Ракијада једна занимљива манифестација, која употпуњује туристичку, али и привредну понуду Златиборског округа. Општинска власт, учешћем у организацији оваквих догађаја унапређује равномерни развој читаве општине и негује традиционалне занате и производе златиборског краја. Да ли је село добило име по ракији, или је српски бренд добио име по селу Шљивовица, нико није сигуран.
Богат културно - уметнички програм, те изложба домаће радиности, избори за најлепше уређено сеоско двориште, воћњак, најлепшу народну ношњу и чобаницу употпунили су Сајам домаће ракије.