ПУ „Радост“ Чајетина од следеће године ради према новом програму
Предшколска установа „Радост“ Чајетина од наредне радне године, односно од 2020.-2021, у обавези је да имплементира нове основе предшколског програма. Нова програмска концепција истиче да одрасли деци не нуде готова решења, већ им постају партнери у игри. Игра се стимулише и подржава као најприроднији начин учења, кроз који дете учи да промишља, стиче нова сазнања и важне животне вештине.
Правилником о основама програма предшколског васпитања и образовања предвиђено је да нови програм у предшколске установе буде увођен сукцесивно од септембра 2019. године. Основе програма намењене су свима који су посредно или непосредно укључени у делатност предшколског васпитања и образовања-запосленима у предшколским установама, породици, локалној заједници.
„То подразумева да ћемо сада радити на један другачији начин по тзв.моделу А, до сада је то био рад по моделу Б. Модел А подразумева рад на различитим темама-пројектима који би по могућству требало да се одвијају на отвореном простору. Тему ће бирати деца и на њихову иницијативу ће се обрађивати један одређен временски период. Дакле, ништа није фиксирано. Тема се може одрађивати и седам дана, петнаест па и до месец дана или једноставно све до када траје заинтересованост деце“, рекао је Милан Туцовић-педагог ПУ „Радост“ Чајетина.
Циљ нове основе програма предшколског вапитања и образовања је целовит развој и добробит детета кроз интегрисани приступ учењу, повезивање игре и других активности, као и изградња смислених односа са вршњацима и одраслима у простору који је инспиративан.
„Суштина је да се прате реакције деце и њихова интересовања а васпитачи су само ту да прате њихове жеље и усмеравају све те активности . Такође је потребно да се локална заједница и родитељи користе као ресурс учења“, додаје педагог вртића „Радост“, Чајетина.
Запослени ПУ „Радост“ Чајетина постепено почињу да раде по новом програму и у наредној радној години све васпитне групе биће дужне да тако раде .Према новом програму деца уче да буду самостална, да се сналазе у различитим ситуацијама, да преузимају одговорност. Учешћем у заједници вршњака, вртића и локалној заједници уче да буду одговорна према себи, другима и окружењу и да доприносе заједници у којој су укључена.