ЈП „Голд Гондола“-све је спремно за финалне тестове
Један од капиталних инвестиционих пројеката Општине Чајетина – „Голд гондола“ приводи се крају и ускоро се очекује њено пуштање у рад. Са дужином од девет километара златиборска гондола тренутно је водећа у свету. Укупна инвестиција овог пројекта износи 13 милиона евра, који су у потпуности обезбеђени из буџета општине.
Радови на „Голд гондоли“ су у завршној фази и званично цела конструкција инсталација гондоле је завршена. Тренутно се изводе радови партерног уређења, израде ограде, постављања решетки и сигурносне подлоге на стазе како би се могло приступити финалном тесту и техничком пријему ове дуго очекиване атракције.
„Рок за приступање финалном тесту не зависи само од гондоле већ и од надзорног органа и техничке комисије, у нади да ће комплетан пријем и употребна дозвола бити добијени пре Нове године. Радници техничког одржавања већ су прошли обавезну обуку. Сада је у току припрема извршних радова на годноли-жичничара. Након тога крећу радови за прву помоћ, противпожарну заштиту и друге неопходне опреме у зависности од специјалности радника како би све стигли на време“, рекао је Миломир Туцовић, помоћник директора ЈП „Голд гондола“.
Након првог званичног тестирања, које представља последњи безбедносни корак пре пуштања у комерцијални рад, комисија која је била сачињена од надзорних органа, извођача радова и техничара произвођача и испоручиоца опреме, француске „Поме“, није имала замерки. Тестови и са и без оптерећења прошли су изванредно.
„Прва фаза тестова која је трајала два дана, била је без оптерећења и том приликом тестирано је уже, машинска постројења и електро склопови. Након другог дана вршио се тест оптерећења што значи да је жичара оптерећена пуним капацитетом и том приликом вршило се мерење дебљине ужета, истезање и све друге радње које само оптерећење кабина носи са собом. За сада је све прошло како треба и добијени су жељени резултати“, каже помоћник директора ЈП „Голд Гондола“.
За отприлике 20 дана очекује се излазак на терен техничке комисије чија контрола подразумева проверу целе трасе, свих објеката, свих делова – покретних и непокретних као и комплетну усклађеност пројектне документације и функционалности целог система. Након финалних тестова упућује се захтев Министарству инфраструктуре и саобраћаја ради добијања употребне дозволе.
Данка Миловановић